Pozycjonowanie lokalne

SEO nakierowane na rynek regionalny

Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie tego typu skierowane jest do osób które prowadzą swój biznes na rynku lokalnym.  Oznacza to kierowanie działań na ściśle określony rynek zamknięty w obszarze danej miejscowości i w niektórych przypadkach kilku mniejszych lub większych miast w jego bliskiej odległości. Z zasady pozycjonując się na frazy lokalne np. pizzeria Łódź chcesz docierać do Klientów z miasta w którym dany Towar możesz zaoferować. Nie interesuje Cię w tym konkretnym przypadku Klient który szuka oferty innej miejscowości ponieważ nie możesz sprzedać i dostarczyć do niego produktu. Zarówno działania reklamy zewnętrznej jak i pozycjonowania koncentrujesz więc na Łodzi targetując tym samym Klientów którzy będą zainteresowani prezentowanym przez Ciebie produktem lub realizowaną usługą i mają możliwość jego nabycia.

Do pozycjonowania lokalnego dobieramy więc frazy z dopiskiem konkretnej miejscowości – Łódź. Na przykładzie frazy “pozycjonowanie” będą to więc takie słowa kluczowe jak:

  • pozycjonowanie Łódź
  • pozycjonowanie stron www Łódź
  • pozycjonowanie stron internetowych Łódź

Jak widzisz jest to rozwinięcie jednej frazy głównej o dodatkowe słowa oraz dopisanie do nich konkretnego miasta. W identyczny sposób możesz pracować na swoich frazach modelując je dowolnie i sprawdzając przykładowo przy użyciu Planera Słów Kluczowych od Google oraz bazując na intuicji i doświadczeniu które z tych wyrażeń będą miały szansę przyciągnąć ruch na Twoją stronę internetową. Do planowanych fraz bardzo często warto dodawać słowa “dobra”, “najlepsza”, “sklep” itp. W przypadku większych miejscowości jedną z tworzonych grup słów kluczowych możesz poszerzyć o nazwę dzielnicy. Pamiętaj aby nie dobierać slow kluczowych które nie będą bezpośrednio powiązane z Twoją ofertą. Spowoduje to zbyt duży procent odrzuceń które nie będą działać na korzyść promowanej przez Ciebie strony.
Sprawdź nasz poradnik o doborze słów kluczowych dostępny pod adresem: sklep.siteseo.pl/jak-wybrac-slowa-kluczowe

Gdy ustalanie fraz masz już za sobą, przejdź do optymalizacji strony pod słowa kluczowe. Zadbaj o to aby pełny adres siedziby wyświetlał się na Twojej stronie www. Wkomponuj frazy w treść w sposób naturalny. Konkretne słowa nie muszą znajdować się zaraz obok siebie, wystarczy, że będą w bliskiej odległości.

Ostatni etap to linkowanie. Wykorzystaj te słowa kluczowe w procesie budowy profilu linków. Możesz również pozyskać kilka ciekach odnośników z lokalnych for internetowych, lokalnych społeczności lub katalogów. Nie można się niestety ograniczać tylko do tego zakresu lokalizacji, ponieważ będzie ich bardzo mało. Szukaj dobrych możliwości i linkuj z głową.